Szkolenia medialne

Oferta szkoleń:

szkolenia

– medialne (jak wypaść dobrze w mediach: TV, radio, prasa, nowe media)
– wizerunkowe (sztuka wystąpień publicznych, przed kamerą, perswazja, porady specjalistów ds. wizażu)
– Public Relations (jak komunikować się z otoczeniem, prezentować działania firm, instytucji, fundacji)
– sprzedażowe, menedżerskie (jak wykorzystać najnowocześniejsze techniki w walce o klienta)

Program szkoleń:

1. Kontakty z mediami – jak zarządzać komunikacją

Dlaczego warto zainwestować w PR
Media – jak to działa, i jak współpracować z dziennikarzami
Co interesuje „Kowalskiego” i dlaczego „bad news is a good news”?
Tworzenie materiałów prasowych, jak się „przebić” z informacją
Dobór strategii medialnej
Specyfika pracy dziennikarzy różnych mediów
Media społecznościowe – żywioł czy do okiełznania?
Sytuacje kryzysowe – wypracowanie zasad „na wszelki wypadek”
Gry strategiczne
Ćwiczenia praktyczne: media tradycyjne i „nowe media”

TV: wywiad do newsów, reportaży, briefing, konferencja prasowa, „wejście na żywo” jako ekspert, gość w studio.
PRASA: portale internetowe, dzienniki, tygodniki, miesięczniki, itd.
RADIO: wywiad radiowy „opisywanie tego, czego nie widać”
MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE: jak funkcjonować w rzeczywistości Web 2.0 i nie dać się 3.0.

2. Jak zostać „zwierzęciem medialnym”

Wizerunek i co się na niego składa
Komunikacja niewerbalna. Co mówimy, gdy mamy zamknięte usta
Pozytywna mowa ciała
Strefy dystansu, czyli jak komunikować nienachalnie
Jak Cię widzą… jak pokazać światu swe ciekawe wnętrze
„Rzygacz”, „wyjec”, czy „wiatrak” – jakimi typami rozmówców być nie chcemy
Dobre chwyty retoryczne – elementy wpływu i perswazji
Być swoim najlepszym rzecznikiem
„Bon moty”, „test komandosa”, dobre „setki” – obycie z mediami. Ćwiczenia praktyczne przed kamerą, porady indywidualne
Opcjonalnie: szkolenie z emisji głosu, porady stylisty, makijażysty (możliwość stworzenia indywidualnej „metamorfozy”)

3. Perswazja i wpływ, czyli jak mówić i pisać by nas słuchano

Perswazja, wywieranie wpływu, czy już manipulacja?
Jak wpływać i przekonywać, nie zrażając do siebie innych
Co wpływa na przekaz komunikatu?
Magiczne słowa. I nie chodzi o „proszę”, czy „dziękuję”
Zasada wzajemności, lubienia, niedostępności, czyli jak nami manipulują na co dzień
Presupozycje, implikacje, metafory – jak rozbroić te bomby? Co zrobić gdy ktoś pyta: „Czy przestał Pan już mobbingować swoich pracowników” ?
Pisanie tekstów perswazyjnych, ich komunikowanie i interpretacja
Ćwiczenia przed kamerą i z mikrofonem: agresywny i dociekliwy dziennikarz (setka-wywiad klasyczny, briefing, konferencja prasowa)

Uczestnicy szkolenia otrzymują indywidualną poradę, certyfikaty udziały w szkoleniu, a także nagrane wyłącznie na ich potrzeby materiały wideo (pełna gwarancja poufności – nagrane materiały wideo są następnie ostatecznie kasowane z dysków osób szkolących). Naszymi trenerami są dziennikarze największych mediów w Polsce (w tym „nowych mediów”), specjaliści PR, ds. wizerunku, a także emisji głosu.