Szkolenia medialne

Oferta szkoleń:

szkolenia

medialne (jak wypaść dobrze w mediach: TV, radio, prasa, nowe media)
wizerunkowe (sztuka wystąpień publicznych, przed kamerą, perswazja, porady specjalistów ds. wizażu)
Public Relations (jak komunikować się z otoczeniem, prezentować działania firm, instytucji, fundacji)
sprzedażowe, menedżerskie (jak wykorzystać najnowocześniejsze techniki w walce o klienta)

Program szkoleń:

1. Kontakty z mediami – jak zarządzać komunikacją

  • Dlaczego warto zainwestować w PR
  • Media – jak to działa, i jak współpracować z dziennikarzami
  • Co interesuje „Kowalskiego” i dlaczego „bad news is a good news”?
  • Tworzenie materiałów prasowych, jak się „przebić” z informacją
  • Dobór strategii medialnej
  • Specyfika pracy dziennikarzy różnych mediów
  • Media społecznościowe – żywioł czy do okiełznania?
  • Sytuacje kryzysowe – wypracowanie zasad „na wszelki wypadek”
  • Gry strategiczne
  • Ćwiczenia praktyczne: media tradycyjne i „nowe media”

 

TV: wywiad do newsów, reportaży, briefing, konferencja prasowa, „wejście na żywo” jako ekspert, gość w studio.
PRASA: portale internetowe, dzienniki, tygodniki, miesięczniki, itd.
RADIO: wywiad radiowy „opisywanie tego, czego nie widać”
MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE: jak funkcjonować w rzeczywistości Web 2.0 i nie dać się 3.0.

 

2. Jak zostać „zwierzęciem medialnym”

  • Wizerunek i co się na niego składa
  • Komunikacja niewerbalna. Co mówimy, gdy mamy zamknięte usta
  • Pozytywna mowa ciała
  • Strefy dystansu, czyli jak komunikować nienachalnie
  • Jak Cię widzą…   jak pokazać światu swe ciekawe wnętrze
  • „Rzygacz”, „wyjec”, czy „wiatrak” – jakimi typami rozmówców być nie chcemy
  • Dobre chwyty retoryczne – elementy wpływu i perswazji
  • Być swoim najlepszym rzecznikiem
  • „Bon moty”, „test komandosa”, dobre „setki” – obycie z mediami. Ćwiczenia praktyczne przed kamerą, porady indywidualne
  • Opcjonalnie: szkolenie z emisji głosu, porady stylisty, makijażysty (możliwość stworzenia indywidualnej „metamorfozy”)

 

3. Perswazja i wpływ, czyli jak mówić i pisać by nas słuchano

  • Perswazja, wywieranie wpływu, czy już manipulacja?
  • Jak wpływać i przekonywać, nie zrażając do siebie innych
  • Co wpływa na przekaz komunikatu?
  • Magiczne słowa. I nie chodzi o „proszę”, czy „dziękuję”
  • Zasada wzajemności, lubienia, niedostępności, czyli jak nami manipulują na co dzień
  • Presupozycje, implikacje, metafory – jak rozbroić te bomby? Co zrobić gdy ktoś pyta: „Czy przestał Pan już mobbingować swoich pracowników” ?
  • Pisanie tekstów perswazyjnych, ich komunikowanie i interpretacja
  • Ćwiczenia przed kamerą i z mikrofonem: agresywny i dociekliwy dziennikarz (setka-wywiad klasyczny, briefing, konferencja prasowa)

 

Uczestnicy szkolenia otrzymują indywidualną poradę, certyfikaty udziały w szkoleniu, a także nagrane wyłącznie na ich potrzeby materiały wideo (pełna gwarancja poufności – nagrane materiały wideo są następnie ostatecznie kasowane z dysków osób szkolących).  Naszymi trenerami są dziennikarze największych mediów w Polsce (w tym „nowych mediów”), specjaliści PR, ds. wizerunku, a także emisji głosu.

Koordynator działu szkoleń:


Maja Drexler
– dziennikarz, specjalista ds.marketingu. Już na pierwszym roku studiów rozpoczęła swoją przygodę z telewizją, która trwa do dziś. Pracowała dla m.in. dla „Faktów” TVN, „Wydarzeń” Polsatu i programów informacyjnych TVP („Panorama”, „Teleexpress”, „Wiadomości”, „Kronika” TVP Kraków). Ma także doświadczenie w PR (w tym wydarzeń kulturalnych). Od lat prowadzi szkolenia medialne dla firm, fundacji, stowarzyszeń, a także warsztaty dziennikarstwa tv dla studentów i dziennikarzy (uczelnie wyższe: Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Papieski, fundacje np.: Kolegium Europy Wschodniej im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego). Absolwentka Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UJ, w 2015 r. ukończyła studia Master of Science in Business and Marketing Management w Wyższej Szkole Zarządzania The Polish Open University (dyplom Oxford Brooks University). Laureatka nagrody „Ostrego Pióra” Business Centre Club. Pasjonuje ją tematyka gospodarcza i społeczna.