Reklama interaktywna – innowacyjna forma?

Reklama interaktywna

Reklama interaktywna – na czym polega?

Reklama interaktywna już samą nazwą budzi zaciekawienie. Ponieważ mówiąc “reklama” z pewnością w pierwszej kolejności przed oczyma mamy obraz tradycyjnej reklamy telewizyjnej. Następnie myślimy o drukowanych reklamach z codziennych prasówek, czy tych usłyszanych w audycjach radiowych. Natomiast druga część tej nowej nazwy sugeruje nam, że możemy mieć wpływ na zawartość reklamy? Dokładnie tak. Interaktywność, którą znamy z Internetu wraz z rozwojem technologii multimedialnej zaczęła wkraczać na nowe pola, w tym przypadku reklamowe. Staje się ona ostatnimi czasy coraz bardziej powszechnym rozwiązaniem promocyjnym stosowanym przez różne firmy. Narzędzie to może łączyć w sobie jednocześnie treści użytkowe wraz z przekazem reklamowym. Reklama interaktywna pozawala nawiązać obustronny kontakt  z odbiorcą głównie dzięki zastosowaniu urządzeń mobilnych np. smartfonu i Internetu. I co najważniejsze, umożliwia ona w pełni na wykorzystanie istniejącego potencjału.

Reklama interaktywna w praktycznym zastosowaniu

Wykorzystanie reklamy interaktywnej w innowacyjnej formie komunikacji marketingowej wymaga niewątpliwie kreatywności, jak również znajomości mechanizmów oddziaływania na odbiorców. W codziennym użytkowaniu na pewno spotkaliśmy się z taką formą marketingu w centrach handlowych korzystając np. z ich interaktywnej mapy. Innym przykładem mogą być infokioski zlokalizowane w bankach oraz innych urzędach, jako dotykowe punkty informacyjne. Ponadto reklama interaktywna idealnie sprawdza się przy wiatach przystankowych, na lotniskach, w metrze, podczas masowych imprez czy nawet na witrynach sklepowych. Dosyć ciekawą promocją okazała się swojego czasu promocja Forda. Dzięki zeskanowaniu kodu QR ze zwykłej strony papieru można było łatwo przenieść się na smartfonie do samego wnętrza pojazdu.

Zalety reklamy interaktywnej

Współczesny człowiek żyjący w szybkim dosyć tempie oczekuje jako nabywca równie szybkich i wygodnych rozwiązań. A takie właśnie proponuje wspomniana interaktywność. Wychodzi ona naprzeciw oczekiwaniom Klientów, przedstawia coś więcej niż tylko informacje. Jej ciekawa forma zmusza odbiorców do działania, daje możliwość kontaktu z producentem za pomocą poczty elektronicznej lub nawet wiadomości głosowej. Ponadto efekty multimedialne czy ruchomy obraz zdecydowanie w znacznie większym stopniu przyciąga uwagę i łatwiej zapada w pamięć.

Bądźmy w kontakcie

Dane korespondencyjne Kaizen Media Sp. z o.o. ul. Wrocławska 53C/94 30-011 Kraków, Polska KRS 0000674757, REGON 367119604, NIP 6772419021