Filmy instruktażowe

Filmy instruktażowe

Otaczający nas świat staje się coraz bardziej skomplikowany z każdym dniem. Poszczególne jego elementy mogą z łatwością wyjaśnić filmy instruktażowe, które spotykamy w najróżniejszych branżach. Jak jednak się za nie zabrać, by zyskać zainteresowanie i osiągnąć sukces?

Filmy instruktażowe – co to takiego?

Filmy instruktażowe to krótkie animacje 2D lub 3D bądź nagrywane pokazy czy czynności, które mają za zadanie w prosty i klarowny sposób wyjaśnić widzom działanie produktu lub wykonywanie wybranych akcji, w zależności od preferencji zlecającego taką produkcję. W zdecydowanej większości przypadków filmy instruktażowe są stosunkowo krótkie i trwają od kilkunastu sekund do kilku minut. Co do zasady, powinny one być możliwe treściwe i prezentować to, co może się przydać laikowi do zapoznania się z daną czynnością czy produktem – wszystko po to, by zaspokoić konkretne potrzeby klienta.

Filmy instruktażowe, czyli ogrom możliwości

Ogromnej części z nas filmy instruktażowe kojarzą się z amatorskimi produkcjami kręconymi trzęsącą się kamerą. Wraz z rozwojem mediów tego rodzaju materiały uległy stopniowej profesjonalizacji. Dzisiejsze filmy instruktażowe mogą być połączeniem nowoczesnych technik, takich jak animacje 3D czy filmy z drona, z urządzeniami pozwalającymi uzyskać obraz najwyższej jakości. Z tego względu wykorzystuje się je w bardzo wielu sytuacjach takich jak:

  • Pokazanie poszczególnych etapów wykonywania danej czynności.
  • Dostarczenie klientowi instrukcji użytkowania bądź pierwszego uruchomienia w przystępnej formie, bez niewyraźnych obrazków na słabej jakości papierze.
  • Zaprezentowanie produktu, jego działania bądź poszczególnych funkcji
  • Pokazanie konkretnych czynności możliwych do wykonania z danym produktem.
  • Produkcja szkoleń i e-learningu możliwego do wykorzystania na wielu szkoleniach, bez konieczności angażowania prowadzącego.

Filmy instruktażowe to zatem propozycja, którą można wykorzystać wewnętrznie w firmie, jak i kierując przekazy do klientów.

Jak powinien wyglądać wysokiej jakości film instruktażowy?

Amatorskie filmy instruktażowe to dzisiaj za mało, by przyciągnąć uwagę klienta. Współczesne produkcje tego rodzaju muszą spełnić kilka warunków, by móc liczyć na „łapki w górę”, subskrypcje czy dużą liczbę wyświetleń. Wśród nich są między innymi:

  • Wysoka jakość produkcji – większą popularnością cieszą się filmy instruktażowe nakręcone profesjonalnym sprzętem w jakości HD lub wyższej. Niedopuszczalny jest również chwiejący się obraz czy kłopoty z dźwiękiem.
  • Precyzyjnie dobrane treści. Filmy instruktażowe stanowią esencję wiedzy, którą dana firma chce przekazać swoim odbiorcom. Nie powinny więc one zawierać powtórzeń, zbędnych reklamowych wstawek czy niepotrzebnych informacji, które mogą potencjalnie wprowadzać w błąd.
  • Ujęcia dające możliwie dobry wgląd w wykonywane czynności. Dotyczy to szczególnie prezentacji precyzyjnych czynności, takich jak wykonywanie rękodzieła. Odpowiednie zbliżenie pozwoli oglądającemu z łatwością odwzorować dane akcje, podczas gdy jego brak sprawi, że widz porzuci dany film instruktażowy.

Zalety filmów instruktażowych dla klienta i pracownika

Filmy instruktażowe nieustannie zyskują na popularności. Nic w tym dziwnego – posiadają one ogromny potencjał, który doceniają zarówno klienci, jak i pracownicy. Filmy instruktażowe:

  • Nie wymagają od firmy każdorazowego angażowania dużych zasobów. Koniec z zapraszaniem klientów na prezentacje i ciągłym zatrudnianiem ekspertów na szkolenia – teraz przygotujesz je raz na wiele cyklów spotkań.
  • Są zawsze dostępne w wybranym miejscu i czasie.
  • Gwarantują dużą różnorodność nagrywanych materiałów dzięki wykorzystaniu różnych technik i atrakcyjnych wstawek.
  • Są bezpośrednią odpowiedzią na potrzeby klientów i pracowników poszukujących konkretnych informacji.
  • Dają możliwość bliższego zapoznania się z ofertą lub produktem przed dokonaniem wyboru. Dzięki temu budują świadomość marki i zwiększają prawdopodobieństwo wybrania jej w momencie, gdy klient ma do wyboru wiele podobnych produktów.

To jedne z wielu możliwości, jakie dają Tobie i Twojej firmie filmy instruktażowe. Poznaj je wszystkie wybierając szytą na miarę ofertę produkcji filmów szkoleniowych od Kaizen Media – chętnie przygotujemy filmy instruktażowe, które zainspirują Twoich klientów i pracowników!

Bądźmy w kontakcie

Dane korespondencyjne Kaizen Media Sp. z o.o. ul. Wrocławska 53C/94 30-011 Kraków, Polska KRS 0000674757, REGON 367119604, NIP 6772419021