Spoty reklamowe świetnie odnajdują się nie tylko w telewizji. W ostatnich latach coraz częściej mamy okazję zauważyć je w sieci – czy to w reklamach wideo Google Ads, czy też w formie krótkich materiałów poprzedzających filmy na stronach ich twórców. Niekwestionowanym królem kampanii wideo w Internecie jest jednak serwis YouTube, w którym doskonale odnalazły się setki reklamodawców. Czym przyciągnęły ich reklamy na YouTube i dlaczego naprawdę warto na nie postawić w marketingu?
Reklamy wideo na YouTube: podstawowe informacje
Reklamy wideo na YouTube to najczęściej krótkie spoty reklamowe, które wyświetlają się przed lub w trakcie trwania wybranego przez użytkownika materiału. Po kliknięciu w tego rodzaju wideo potencjalny klient zostaje przeniesiony na stronę reklamodawcy lub w dowolne wybrane przez niego miejsce w Internecie. Co ważne, reklamy wideo na YouTube mogą zostać wyświetlone zarówno użytkownikom korzystającym z komputerów, jak i urządzeń mobilnych.
Co wyróżnia reklamy wideo na YouTube?
Największą zaletą reklam wideo na YouTube jest – czego nietrudno się domyślić – ich zasięg. Każdego miesiąca strona ta odwiedzana jest przez ponad 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników z różnych stron świata, co sprawia, że dotarcie do dowolnej grupy klientów jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Co więcej, reklamy wideo na YouTube dodatkowo ułatwiają reklamodawcom to zadanie. Oferują one bowiem zaawansowane opcje kierowania reklam do odbiorców o określonych parametrach, takich jak lokalizacja, wiek czy zainteresowania. Sprawia to, że są one bardzo skuteczne i zazwyczaj świetnie przekładają się na wyniki sprzedażowe.
Co równie ważne, wybierając reklamy wideo na YouTube mamy pewność, że płacimy tylko za wydajne kampanie reklamowe. W tym serwisie reklamodawca płaci bowiem tylko i wyłącznie za materiały, które zostały w całości obejrzane przez użytkownika lub wywołały u niego reakcję w postaci kliknięcia. Umożliwia to osiąganie świetnych rezultatów nawet z bardzo małym budżetem reklamowym.
Wisienką na torcie są zaawansowane możliwości analityczne, które zyskuje reklamodawca korzystający z reklam wideo na YouTube. W ramach tej platformy zawarto bowiem szczegółowe statystyki, które umożliwiają analizę każdej z akcji – a nawet poprawienie jej na dalszym etapie działań marketingowych.
Rodzaje reklam wideo na YouTube
Jedną z największych zalet reklam wideo na YouTube jest ich różnorodność, która umożliwia dopasowanie formatów do wymagań danego reklamodawcy. W tym serwisie możemy zlecić emisję materiałów takich jak:
- Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia po 5 sekundach. Pojawiają się one przed, w trakcie lub po wyświetleniu wybranego użytkownika wideo.
- Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia. Warunkiem przejścia do materiału jest obejrzenie całej reklamy na YouTubie, która może trwać maksymalnie 15 sekund.
- Bumpery reklamowe, czyli maksymalnie sześciosekundowe reklamy niemożliwe do pominięcia. Mają na celu przyciąganie uwagi i budowanie świadomości marki.
- Reklamy wideo Discovery wyświetlają się tylko w YouTube i docierają do użytkowników w miejscach, w których przeglądają oni treści. Mogą się różnić wyglądem w zależności od miejsca, w którym się wyświetlają. Umożliwiają przekierowanie do innego filmu lub kanału.
Każdy z nich jest idealnym narzędziem do zaprezentowania danej marki, reklamowania konkretnego produktu czy pokazania danego aspektu działalności firmy.
Nie masz reklamy wideo na YouTube? Stwórz ją z Kaizen Media!
Nie masz możliwości, aby samodzielnie tworzyć reklamy wideo na YouTube, a chcesz spróbować tej formy reklamy? Nic straconego – Kaizen Media może Ci pomóc stworzyć filmy reklamowe, które spełnią wszystkie wymagania zarówno tego serwisu, jak i Twojej firmy. Od wielu lat przygotowujemy wideo do kampanii w Google Ads stosując połączenie indywidualnego podejścia z nowoczesnymi technologiami. Teraz masz szansę wykorzystać je na korzyść Twojej firmy – sprawdź nasze realizacje, skontaktuj się z nami i ciesz się skuteczną reklamą w Internecie.