Marki wykorzystują marketing wideo bardziej niż kiedykolwiek. Jeśli myślisz o stworzeniu swojego pierwszego filmu reklamowego — to jest ten moment!
Kaizen Media: napiszemy Ci scenariusz
Niezależnie od tego, czy planujesz nagrać film instruktażowy czy film reklamowy – Twoim celem jest przyciągnięcie uwagi widza. Zazwyczaj podstawą dobrego filmu jest interesujący scenariusz.
Dlaczego warto pisać scenariusze wideo?
Oprócz walorów artystycznych, dobry scenariusz ułatwi Ci zdefiniowanie:
- Komunikatu dla widza, a więc treści dla lektora, dialogów bohaterów występujących w filmie. Najlepiej gdy zawierają one frazy kluczowe, które wesprą film w organicznym pozycjonowaniu się w największych wyszukiwarkach: Google i YouTube
- Treści wizualnych, czyli scen które znajdą się w Twoim filmie
- Sposobu filmowania (rodzaje planów, kąty ujęć, typy oświetlenia itp.)
- Techniki montażu (dynamika, napisy, udźwiękowienie, efekty specjalne itp.)
Jeszcze przed rozpoczęciem produkcji filmu, precyzyjny scenopis pozwala uporządkować przekaz, tak aby był łatwy do zrozumienia dla widza, czyli nierzadko potencjalnego klienta. Im ciekawszy scenariusz, tym większa szansa że Twój film zachwyci widza, ociepli w jego oczach Twoją markę, produkt czy usługę.
We współpracy z Tobą, scenarzyści Kaizen Media wymyślą i napiszą Ci scenariusz filmu. Po opłaceniu usługi, scenariusz natychmiast staje się Twoją własnością. Na jego podstawie możesz z nami zrealizować animację reklamową lub film reklamowy, możesz też wziąć scenariusz i wcielić go w życie z kimś innym.
5 pytań przed napisaniem scenariusza
Przed przystąpieniem do pracy nad scenariuszem upewnij się, że Twój film ma szansę spodobać się widzowi. A to nie takie łatwe 😉 W tym celu odpowiedz sobie na poniższe pytania
Kto jest Twoim docelowym odbiorcą?
Czy Twoja reklama wideo jest skierowana do właścicieli firm, studentów czy rodziców? Od tego będzie zależała narracja filmu i jego stylistyka. Dlatego tak ważne jest zdefiniowanie odbiorcy. Im lepiej znasz grupę docelową, tym łatwiej będzie napisać scenariusz odpowiadający jej potrzebom. Pomyśl zatem: kto jest Twoim idealnym klientem?
Czego potrzebuje Twoja grupa docelowa?
Teraz, gdy Twoja grupa docelowa została zdefiniowana, nadszedł czas, aby „wejść w jej buty”. Chodzi o to, aby użyć empatii do zidentyfikowania jej potrzeb i dostarczyć najlepszych rozwiązań. To rola scenariusza, a finalnie animacji lub filmu reklamowego.
Jakim językiem do widza?
Gdy znasz już grupę docelową i jej wyzwania/kłopot, nadszedł czas, aby wymyśleć przekaz, z pomocą którego rozwiążesz jej problem. Scenariusz musi nieść rozwiązanie problemu! Ale nie tylko. Musi także określić:
- jaka jest obietnica Twojej marki?
- jaki jest Twój USP (unique selling proposition)?
- co widz musi zapamiętać po zetknięciu z Twoją marką?
Jakie emocje chcesz wywołać?
Masz teraz mocny przekaz, więc przejdźmy do emocji, jakie powinien przekazać Twój scenariusz i film. Niezależnie od tego, czy jest to radość, podziw, strach, duma, wdzięczność, złość czy nadzieja, zawsze powinieneś określić psychologiczny wpływ, jaki powinny mieć Twoje treści.
Jak mają zachować się widzowie Twojego filmu?
Ostatnie pytanie, które powinieneś sobie zadać jest kluczowe: jak ma zachować się widz po obejrzeniu filmu? Co zrobić? Zatem dobrze przemyśl, a następnie określ wezwanie do działania!
Jeśli te podstawowe wskazówki, nadal nie ułatwiają Ci pracy – napisz do nas lub zadzwoń i pozwól nam sobie pomóc. Wspólnie z pewnością stworzymy najlepszy scenariusz dla Ciebie!