Post 3D: wyjątkowa skuteczność w Social Media

Reklamy w Social Mediach są jednym z najważniejszych źródeł wiedzy internautów o nowych produktach czy usługach. Marketerzy i przedsiębiorcy na całym świecie zmagają się z tym samym wyzwaniem: jak zawalczyć skutecznie o uwagę potencjalnych klientów? Rozwiązaniem okazuje się innowacja w marketingu internetowym: posty 3D.

Post 3D, czyli efekt WOW! na Facebooku i LinkedIn

„To, co dla nas jest najistotniejszą przewagą postów 3D także nad innymi formatami jak zwykłe wideo, to element „WOW!”. Moment, gdy klient, przewijając Facebooka czy LinkedIna jest zaskakiwany przez przejeżdżającą przez news feed z tekstem zabawkę, czy samochód.

Daje to kilka sekund niezwykłej szansy na zatrzymanie się, kliknięcie dalej, poznanie bliżej marki” – mówi Joanna Wojtyszyn z ONLINE Group, jednej z agencji interaktywnych, które stosują posty 3D w działaniach dla swoich klientów.

Właśnie organiczne, naturalne skłonienie użytkowników Facebooka do interakcji było ważnym argumentem przemawiającym za użyciem postów 3D przez Miasto Kraków. „Jesteśmy dumni z olbrzymich zasięgów, jakie mają nasze miejskie media społecznościowe, dlatego też uważnie śledzimy nowości marketingowe, nowe narzędzia i możliwości.

Kraków to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce więc nasz content marketing musi być na tyle elastyczny i atrakcyjny, żeby nie zawieść naszych odbiorców. Kiedy tylko zauważyliśmy trend postów 3D lub z efektem 3D od razu po nie się sięgnęliśmy” – mówi Monika Chylaszek, dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Krakowa.

Każdy post 3D jest unikatowy!

Twórcy postów 3D w Kaizen Media chcieli uniknąć zalania mediów społecznościowych masowo wytwarzanymi, niemal identycznymi formatami. Łatwo wyobrazić sobie, że zniszczyłyby to szybko efekt świeżości i zaskoczenia. Dlatego do tworzenia postów 3D nie są używane automatyczne generatory treści. Ten zindywidualizowany format doceniają klienci.

Mariusz Ratyński z firmy Ratyński Design&Build, jako jeden z pierwszych w Polsce skorzystał z takiej kampanii. „To innowacyjna forma promocji firmy w Social Mediach, a my lubimy tego rodzaju niestandardowe rozwiązania – dzięki temu jesteśmy zauważalni przez docelowych odbiorców znacznie wcześniej, niż konkurujące z nami firmy” – komentuje Mariusz Ratyński. Przełożyło się to na większą liczbę reakcji na fanpage’u, co ważne, dotyczyło to głównie osób, które dotychczas jedynie biernie obserwowały profil.

Posty 3D: tania alternatywa w dobie pandemii

Pandemia zmieniła sposób funkcjonowania ludzi na całym świecie i konsumpcję mediów, coraz większy wpływ na decyzje konsumenckie ma przekaz wideo. Jednocześnie wielu klientów obawiało się fizycznego spotkania podczas nagrywania zdjęć filmowych. „Tu idealnym rozwiązaniem okazało się użycie animacji – mówi Leszek Kabłak, odpowiedzialny w domu produkcyjnym Kaizen Media za rozwój usługi postów 3D.

Z pewnością o popularności tego modelu biznesowego zdecydowała umiarkowana i dostosowana do możliwości zdecydowanej większości przedsiębiorców cena. „Chcieliśmy, aby nasze rozwiązanie było łatwo dostępne, aby szczególnie w tak trudnym z różnych względów czasie, wiele osób było stać na zastosowanie nowoczesnego, innowacyjnego marketingu” – stwierdza współwłaściciel Kaizen Media.

Post 3D: rewelacyjne zasięgi organiczne w kampaniach Miasta Krakowa

Stosunek wartości do ceny docenili zarówno mniejsi, jak i duzi klienci. Miasto Kraków zdecydowało się na zastosowanie postów 3D bez użycia dodatkowego budżetu reklamowego: „To był strzał w dziesiątkę. Posty miały rewelacyjne zasięgi i interakcje. Ludzie komentowali, udostępniali w swoich mediach społecznościowych. Rekordzista – post 3D z dzwonem Zygmunta – był wyświetlany aż 59 tysięcy razy! Statystyki mówią same za siebie” – podsumowuje Monika Chylaszek z UMK.

Posty 3D: efektowne i efektywne na początku ścieżki zakupowej

Jeszcze niedawno media społecznościowe były uważane przez wielu za obszar czysto wizerunkowy, dodatek do działań w mediach tradycyjnych. To ostatnie lata, szczególnie okres pandemii, zmiany w konsumpcji treści w Internecie, ukazały z całą mocą, że Internet ogółem to najważniejszy początek ścieżki zakupowej klientów, czyli góra lejka marketingowo-sprzedażowego.

Patrząc na to co dzieje się w procesie sprzedaży, to właśnie ciekawe i angażujące treści powodują, że potencjalny jeszcze klient klika, buduje świadomość istnienia produktu, rozwiązania, następnie przechodzi przez kolejne etapy kontaktu z marką i konsekwencji dokonuje zakupu lub nie. Wskazują na to dobitnie poniższe dane:

Źródła odkrywania nowych marek, produktów, usług wg danego kanału czy medium (Digital 2022 Global Overview Report)

Jak udowadnia Digital 2022 Global Overview Report (styczeń 2022) aż 27,6% osób na świecie korzystających z Internetu odkrywa nowe marki, produkty i usługi dzięki wiedzy czerpanej z reklam w Social Media.

To tylko nieco mniej niż wskazuje osobiste rekomendacje rodziny i przyjaciół (28,1%), reklamę w telewizji (31,1%), czy działania w wyszukiwarkach internetowych (31,7%). Z tego samego raportu wynika, że 91,9% Internautów ogląda treści wideo w każdym tygodniu.

Oglądanie treści wideo online na świecie (Digital 2022 Global Overview Report)

Kilkadziesiąt razy wyższe zasięgi

Posty 3D można również zastosować jako płatną formę reklamy w mediach społecznościowych. Aby sprawdzić, jakie jest realne przełożenie tej formy reklamy na działania marek, Kaizen Media, wspólnie z ONLINE Group przeprowadziły analizę dwóch kampanii reklamowych.

„U dwóch naszych klientów z bardzo różnych branż postanowiliśmy porównać efektywność zwykłych postów graficznych z do postami 3D”– mówi Joanna Wojtyszyn. Specjalnie wybrano do porównania atrakcyjnie wyglądający plik graficzny i post 3D, by określić na ile lepiej rozwiązanie wideo łączące w sobie elementy animacji i tekstu jest w stanie przyciągnąć wzrok osób przeglądających profil, z kolei posty graficzne są też przecież zdecydowanie najczęstszą formą komunikacji na Facebooku czy LinkedIn.

Agencja założyła prawie identyczne budżety (ok. 200 zł) na promowanie obu rodzajów postów do takich samych grup docelowych. W pierwszym przypadku – Lobito, producenta drewnianych zabawek dla dzieci – post 3D wyświetlono 22 715 razy, zasięg wyniósł 12 436 osób, a post graficzny odpowiednio miał: 15439 wyświetleń i 6622 zasięgu.

Aktywność użytkowników w przypadku posta 3D była aż ponad 9 razy wyższa (dane poniżej), przy jednoczesnym blisko dziesięć razy mniejszym koszcie za aktywność.

W drugim przypadku, księgarni internetowej te wyniki okazały się jeszcze bardziej na korzyść postów 3D.

Aktywność użytkowników była 33 razy większa, zasięg i wyświetlenia ponad 3 i pół raza większe przy 28-krotnie niższym koszcie za aktywność.

Jak powstaje post 3D?

Najpierw ustalany jest cel kampanii, klient proszony jest o przesłanie Systemu Identyfikacji Wizualnej marki, preferowanych przekazów. Powstaje treść tekstowa posta oraz ogólny pomysł na efekt, jaki ma on wywołać w odbiorcach. Na tej bazie zespół animacyjny Kaizen Media przygotowuje gotowy film, który jest przesyłany w wersji podglądowej – tak jak będzie wyglądał docelowo w danym medium społecznościowym. Po akceptacji wysyłany jest plik produkcyjny, który po prostu wgrywa się jak zwykły film.

Jak często publikować posty 3D?

Wyjątkowość tej formy polega w dużym stopniu na efekcie zaskoczenia, specjaliści zalecają, by stosować takie zabiegi maksymalnie 2 razy w miesiącu. Ważne jest dopasowanie treści do wizerunku marki, kultury organizacyjnej i całości przekazu.

W związku z dużym zainteresowaniem postami 3D, dom produkcyjny Kaizen Media utworzył dedykowany im landing page. Zapraszamy również do naszego showroom na Facebooku.

Back to Top
Close Zoom
Context Menu is disabled by theme settings.
Masz pytanie? Zadzwoń!