Animacja rysowana ręką, animacja whiteboard, rysująca ręka. Wiele określeń, jeden atrakcyjny efekt końcowy!
Taką właśnie animację zrealizowaliśmy ostatnio dla zaprzyjaźnionej grupy przedsiębiorców z branży przemysłowej. 15 firm, tworzących PowerTeam w naszej grupie BNI+ Kraków potrafi kompleksowo obsłużyć chyba każdego klienta.
Whiteboard czyli rysująca ręka
Na przykładzie fabryki marzeń, nasz whiteboard pokazuje co mogą zrobić dla niej, członkowie naszego PowerTeamu przemysłowego. To właśnie przekaz naszej animacji rysowanej ręką.
Animacja rysowana ręką – zalety
Zdarzają się tematy, których zilustrowanie filmem czy nawet fotografią byłoby za drogie, niezbyt atrakcyjne albo w ogóle niemożliwe (zakaz foto/wideo). W tych sytuacjach na ratunek przychodzą animacje. Jednym z typów atrakcyjnych animacji w marketingu są właśnie animacje rysowane ręką.
Whiteboard Animation lub Doodle Video
Tak określane są tego typu animacje w krajach anglosaskich. Whiteboad jest prostą kreskówką 2D. Jej głównym bohaterem jest niewidzialny narrator i jego ręka. Słyszymy głos lektora i widzimy jak „od ręki” tworzy się przekaz.
Jak powstaje whiteboard ?
Produkcję whiteboarda zaczynamy od opracowania scenariusza w porozumieniu z Klientem. Następnie cała narracja jest dzielona na sceny i tak oto powstaje scenopis (storyboard). Kolejne kadry to następujące po sobie elementy kreacji, łączące się na końcu w całość animacji rysowanej ręką. Gdy już mamy nagraną narrację lektora i warstwę ilustracyjną, udźwiękawiamy nasz whiteboard. W zależności od jego tematyki dodajemy naturalne odgłosy i sygnały lub efekty dźwiękowe SFX.
Rysująca ręka
To ona jest siłą sprawczą. Animacja rysowana ręką ma za zadanie:
- w atrakcyjny sposób opowiedzieć historię
- wytłumaczyć problem
- pokazać korzyści płynące z zastosowania produktu czy usługi.
Whiteboard – zastosowanie
Najczęściej po animacje rysowane ręką sięgają Klienci, którzy pragną w atrakcyjny ale zarazem minimalistyczny (i w domyśle nowoczesny) sposób zakomunikować ofertę na swojej stronie internetowej lub w mediach społecznościowych.
Z racji na fakt, że rysująca ręka potrzebuje chwili, aby przygotować swoją kreację, animacje whiteboard stosuje się raczej w kampaniach Social Media Ads (Facebook, Instagram, LinkedIn). Choć polecamy również użycie whiteboard w kampaniach YouTube Ads, tyle że nie jako Bumper Ad, ale w wersji In-Stream (czyli 15 sekund). Krócej nie ma sensu.
Kaizen Media – studio produkcji animacji
Studio animacji Kaizen Media produkuje zarówno proste animacje 2D i zaawansowane animacje 3D. Często łączymy je z elementami wideo, by dodatkowo uatrakcyjnić komunikację naszych Klientów w Internecie, wesprzeć ich działania sprzedażowe na Facebooku czy w LinkedIn (tzw. Social Selling).