Film korporacyjny: jaki? dla kogo? po co?

Film korporacyjny to rodzaj filmu, który jest tworzony przez przedsiębiorstwa, firmy lub organizacje w celu komunikacji z różnymi grupami odbiorców, takimi jak pracownicy, klienci, inwestorzy czy partnerzy biznesowi. Jest to narzędzie służące do przekazywania informacji, prezentowania działań firmy oraz budowania wizerunku i relacji z interesariuszami.

Filmy korporacyjne mogą przyjmować różne formy, takie jak animacje, film dokumentalny, czy cykl wywiadów z kluczowymi lub ciekawymi pracownikami. Ważne, aby film o firmie był przemyślany, zawierał istotne z punktu widzenia celu informacje i był dostosowany do oczekiwań wybranej grupy odbiorców.

Film korporacyjny Kaizen Media dla Pratt & Whitney Kalisz

Cele filmu korporacyjnego

Główne cele filmów korporacyjnych to:

  • Komunikacja wewnętrzna: filmy korporacyjne często są wykorzystywane do przekazywania ważnych informacji pracownikom, takich jak cele firmy, strategie, zmiany w organizacji czy plany rozwoju. Mogą także być wykorzystywane do szkoleń i podnoszenia kompetencji pracowników.
  • Komunikacja zewnętrzna: film korporacyjny może służyć do komunikowania się z klientami, partnerami biznesowymi, dostawcami czy inwestorami.
  • Budowanie wizerunku i zaufania: filmy korporacyjne pozwalają firmom kreować pozytywny wizerunek, budować zaufanie i umacniać swoją markę. Mogą przedstawiać zaangażowanie firmy w społeczność, działania związane z zrównoważonym rozwojem czy inicjatywy charytatywne.
Film korporacyjny Kaizen Media dla Fabryki Okien Pagen
  • Rozwijanie relacji z klientami: Z pomocą filmów korporacyjnych, firmy mogą przedstawić potencjalnym i istniejącym klientom swoje produkty lub usługi w atrakcyjny i zrozumiały sposób, pomagając im zrozumieć, jakie korzyści mogą uzyskać.
  • Szkolenia: filmy korporacyjne mogą być używane do szkoleń pracowników w różnych obszarach, takich jak bezpieczeństwo w pracy, procedury operacyjne, nowe technologie czy zasady etyczne.
  • Raportowanie i prezentacje: Przedsiębiorstwa często realizują filmy korporacyjne aby zaprezentować wyniki finansowe, pochwalić się nowymi produktami lub projektami lub zakomunikować realizację celów strategicznych inwestorom lub akcjonariuszom.

Dobry film korporacyjny

…to taki, który skutecznie przekazuje informacje, angażuje widzów, jest profesjonalnie wykonany i dopasowany do oczekiwań grupy docelowej!

Cechy dobrego filmu korporacyjnego:

  • Cel i przekaz: film korporacyjny powinien mieć jasno określony cel i przekaz. Bez względu na to, czy ma to być prezentacja produktu, relacja z wydarzenia czy informacje dla pracowników, przekaz powinien być zrozumiały i celnie skonstruowany. Film korporacyjny skierowany do pracowników, może zawierać bardziej szczegółowe informacje i dane techniczne. Jeśli film o firmie jest kierowany do klientów, powinien komunikować ich korzyści.
  • Profesjonalna produkcja: Jakość techniczna ma ogromne znaczenie. Film korporacyjny to wizytówka firmy zatem powinien być dobrze zmontowany, cechować się wysoką jakością obrazu, grafik i dźwięku. Amatorszczyzna nie popłaca, może położyć się cieniem na wizerunku marki.
  • Nieszablonowe podejście: Wielu widzów jest już przyzwyczajonych do standardowych schematów filmów korporacyjnych. Oryginalność już na etapie scenariusza oraz kreatywność na planie pomogą sprawić, że film o firmie zapadnie w pamięć widzów.
  • Odpowiednia długość: Film korporacyjny powinien być odpowiedniej długości, aby nie nudzić odbiorców. Zazwyczaj krótsze filmy mają większą szansę utrzymania uwagi widza. Zbyt długi film o firmie może powodować utratę zainteresowania. Film korporacyjny powinien trwać maksymalnie 3 minuty
Film korporacyjny Kaizen Media dla Data Consult
  • Jasność i zwięzłość: Skomplikowane terminy, zbyt wiele informacji lub zbyt rozwlekłe narracje mogą sprawić, że film o firmie stanie się trudny do zrozumienia. Ważne jest, aby przekaz był jasny, zrozumiały i zwięzły.
  • Angażująca historia: Opowiadanie historii, tzw. storytelling może sprawić, że film korporacyjny stanie się bardziej angażujący. Historie, anegdoty lub przykłady z życia firmy mogą pomóc w przekazaniu informacji w sposób bardziej emocjonalny i interesujący.
  • Wiarygodni bohaterowie: Jeśli w filmie korporacyjnym występują pracownicy ważne aby byli przekonujący i kompetentni w swojej dziedzinie. Prompter Kaizen Media wesprze ich na planie 😉
  • Wezwanie do działania czyli Call To Action!: W przypadku filmów korporacyjnych kierowanych do klientów lub inwestorów warto zawrzeć w nich zachętę do podjęcia określonej akcji, np. odwiedzenia strony internetowej, skontaktowania się z firmą lub złożenia zamówienia.
Back to Top
Close Zoom
Context Menu is disabled by theme settings.
Masz pytanie? Zadzwoń!