Prowadzenie kanału na YouTube może mieć wiele różnych celów i korzyści, w zależności od osobistych bądź zawodowych motywacji. Ale uwaga: wymaga zaangażowania, czasu i pracy! Przed rozpoczęciem warto dokładnie przemyśleć, jaki cel chce się osiągnąć i jakie treści tworzyć.
Jak prowadzić kanał na YouTube?
Prowadzenie kanału na YouTube musi wiązać się z pasją. Bez niej, trudno będzie wykrzesać motywację, czas i siły na regularne tworzenie treści. A bez nowych, ciekawych treści, kanał nie ma szans pozyskiwać nowych widzów, subskrybentów. Słowem: przedsięwzięcie nie ma szans na rozwój.
Zatem na samym początku wybierz tematykę, która Cię pasjonuje, w którym jesteś ekspertem, a Twoja wiedza może być przydatna dla odbiorców. Sprawdź czy na YouTube masz konkurencję, podejrzyj o czym i jak tworzy treści. Z jednej strony może być to dla Ciebie inspirację, z drugiej: pozwoli Ci zdiagnozować nisze, które Ty możesz zapełnić i tym samym wyróżnić się na tle innych twórców.
Jaki sprzęt do prowadzenia kanału YouTube?
Jeśli masz umiejętności i sporo wolnych środków, to za co najmniej kilkanaście tysięcy złotych możesz zaopatrzyć się w aparat lub kamerę zdolną do zapisu obrazu w jakości co najmniej Full HD, mikrofon, oświetlenie (wystarczy LED) i komputer z oprogramowaniem do montażu wysokiej jakości treści wideo (Final Cut, Adobe Premiere, DaVinci Resolve, Avid).
Jeśli nie masz zdolności filmowca, montażysty, sprzętu oraz górki pieniędzy na jego zakup, my Ci pomożemy.
Kaizen Media realizuje filmy na kanał YouTube, prowadzi kanały YouTube dla Klientów biznesowych.
Oto jeden z nich: Holistyka w Biznesie
Stworzyliśmy całą oprawę graficzną tego cyklu (intro, outro), zrealizowaliśmy zdjęcia w jednym z krakowskich studio filmowym, wreszcie cały montaż i postprodukcję filmów.
Pamiętaj o intrygujących miniaturkach, gdyż to one wraz z tytułem są pierwszą rzeczą, którą widzowie zobaczą. Miniaturki powinny być atrakcyjne, przyciągać uwagę kolorystyką. W ramach naszej usługi optymalizacji kanału YouTube, tworzymy dla Klientów miniaturki filmów na YouTube i obszerne opisy z użyciem fraz kluczowych, wspierające organiczne SEO treści multimedialnych.
Przepis na sukces na YouTube
Naszym zdaniem to przede wszystkim treść (content)! Ale nawet najciekawsze i najlepiej zrealizowane filmy nie mogą na siebie zbyt długo kazać czekać. Widz nie jest cierpliwy, jeśli chcesz go sobie zjednać – publikuj nowe filmy regularnie!
Ustal harmonogram publikacji i staraj się go przestrzegać. Regularność jest kluczem do zachęcenia widzów do subskrybowania Twojego kanału i powracania po nowe treści. Pozwól widzom, aby poczuli się kimś ważnym dla Ciebie. Odpowiadaj na komentarze i wiadomości, buduj relacje z Twoją społecznością. Im bardziej zaangażowani są widzowie, tym bardziej lojalni stają się wobec Twojego kanału.
Jak promować kanał na YouTube?
Dobrym, pierwszym wyborem są płatne kampanie YouTube Ads. Są najtańszą opcją na uzyskanie ogromnych zasięgów, nawet większych niż oglądalność w tradycyjnej telewizji. Promując naszych Klientów, udaje nam się w niektórych branżach zejść do stawki 1 grosz za wyświetlenie. Ale średnio to 3-5 groszy, co nadal jest rewelacyjną stawką za dotarcie z własnym przekazem do widza.
Promuj swoje filmy na różnych platformach społecznościowych i forach, aby dotrzeć do większej publiczności. Współpracuj z innymi twórcami, aby zwiększyć widoczność Twojego kanału.
Przepis na sukces na YouTube to suma wiedzy, umiejętności, kreatywności, regularności i cierpliwości. Sukces na YouTube nie przychodzi natychmiast. Bądź cierpliwy i nie poddawaj się, nawet jeśli na początku nie osiągniesz dużego zasięgu. Sukces wymaga czasu i wysiłku.
Po co prowadzić kanał na YouTube?
Oto kilka głównych powodów, dla których ludzie decydują się na prowadzenie kanału na YouTube:
- Pasja i zainteresowania: Jeśli masz pasję i chcesz dzielić się nią z innymi, YouTube może być doskonałym narzędziem do wyrażania siebie. Możesz tworzyć treści na tematy, które naprawdę Cię fascynują i dzięki temu nawiązywać relacje z osobami o podobnych zainteresowaniach. YouTube jest miejscem, gdzie możesz wyrażać siebie, Twoją kreatywność. Możesz tworzyć śmieszne filmiki, virale, vlogi, recenzje, animacje i wiele innych rodzajów treści.
- Tworzenie marki osobistej: YouTube umożliwia budowanie online swojej marki osobistej. Możesz stać się ekspertem w danej dziedzinie lub branży i budować swoją reputację jako autorytet w tym obszarze. YouTube to idealna platforma na wyrażanie swojego zdania i angażowanie się w różne kwestie społeczne, polityczne lub kulturalne. Tworzenie kanału na YouTube pozwala na budowanie społeczności online. Możesz nawiązywać relacje z widzami, prowadzić dyskusje i tworzyć wspólnotę wokół swojego kanału.
- Misja edukacja: Możesz wykorzystać YouTube do dzielenia się tą wiedzą z innymi. Tworzenie treści edukacyjnych (wideo poradników, filmów instruktażowych) może pomóc innym w nauce nowych rzeczy i rozwijaniu się.
- Kreowanie przychodów: YouTube może stać się źródłem dochodów, jeśli zdobędziesz wystarczającą ilość widzów i subskrybentów. Możesz zarabiać na reklamach, sponsorowanych treściach, sprzedaży produktów lub usług, a także na wsparciu od widzów w ramach patronatu lub donacji.
Pół świata na YouTube!
To nie żart, ani przesada. Aktualnie YouTube posiada ponad 2,7 miliarda aktywnych użytkowników. Codziennie spędzają oni miliard godzin na tej platformie multimedialnej. Zobaczcie najnowsze i bardzo ciekawe statystyki dotyczące YouTube – tutaj.
Sami widzicie, że warto „być na YouTube” zwłaszcza, że wraz z rozwojem tej platformy i sztucznej inteligencji, już niedługo wszystkie treści będą dubbingowane, a dzięki temu film z polską narracją będzie zrozumiały zarówno w Boliwii, na Madagaskarze czy na Fidżi.