6 sekund to sporo czasu! Trwające zaledwie kilka sekund krótkie filmy reklamowe są obecnie standardem w marketingu online.
To nie żart. Tak krótkie filmy reklamowe to tzw. reklamy Bumper Ads. Ten format reklam Google Ads z powodzeniem jest stosowany w kampaniach CPC (cost per click).
Krótki film, którego nie można pominąć
Stąd takie powodzenie bumperów reklamowych w płatnych kampaniach internetowych. Widz musi obejrzeć filmik, nie może tej reklamy pominąć. Nic dziwnego, że bardzo chętnie korzystają z tych formatów marketerzy. Tego typu krótki film reklamowy oraz trwającą 15 sekund reklamę In-Stream możecie zobaczyć przed filmem, który Was interesuje na YouTube, w jego trakcie i po nim.
Produkcja reklam Kaizen Media.
Na potrzeby kampanii Google Ads Kaizen Media produkuje wszystkie formaty reklam, które są odtwarzane w serwisie YouTube oraz na stronach i w aplikacjach partnerów wideo Google. Są wśród nich także krótkie filmy reklamowe, które można pominąć.
Ile kosztuje emisja krótkich filmów reklamowych?
Gdy format pozwala na wcześniejsze przerwanie emisji, korzystający z takich reklam płacą gdy widz obejrzy 30 sekund filmu, lub cały materiał reklamowy, gdy ten trwa krócej. W przypadku opisywanych stawek CPV (cost per view) naliczana jest opłata także wtedy, gdy widz wejdzie w inną interakcję z filmem reklamowym przed jego zakończeniem. Więcej informacji na temat stawek oraz rodzajów krótkich filmów reklamowych w kampaniach Google znajdziecie tutaj.
Dźwięk równie ważny co obraz
W wielu domach YouTube spełnia obecnie funkcję telewizji. Oglądający rzadko zmieniają treści pilotem, serwis sam odpala kolejne filmy. Jak to w życiu, zdarza się, że widz na chwilę odrywa wzrok od monitora, robi coś innego. Ale uwaga: nadal słucha! Dlatego ważne, aby nawet najkrótszy filmik reklamowy (6-sekundowy Bumper Ad) miał wyraźnie słyszalny przekaz.
W Kaizen Media korzystamy z szerokiej bazy lektorów polskich i zagranicznych, by udźwiękawiać krótkie filmy reklamowe, przeznaczone do płatnych kampanii internetowych. Wszystko po to, aby widz usłyszał komunikat płynący z materiału wideo, nawet jeśli go nie ogląda. Serwis YouTube testuje już kampanie reklamowe audio, aktualnie są w wersji beta. Oznacza to, że „reklamy radiowe” niebawem wzbogacą szeroki wachlarz formatów reklamowych Google Ads.