Reklama telewizyjna ma się dobrze, mimo spadków oglądalności telewizji. Przeciętny Polak nadal spędza przed ekranem ponad 4 godziny! To bardzo łakomy kąsek dla marketerów.
Reklama telewizyjna: największa zaleta to…
Największą zaletą reklamy telewizyjnej jest medium, w której jest emitowana. Pomimo nieustannej ekspansji Internetu, telewizja nadal ma ogromne zasięgi i liczoną w milionach widownię. To sprawia, że najwięksi klienci wciąż chętnie wykorzystują ten kanał widoczności.
Jak już zasygnalizowaliśmy w leadzie, z roku na rok telewizja traci widzów (rok 2021 najgorszy od 9 lat) i pozycję medium dla młodszych grup docelowych (zwłaszcza w przedziale wieku 16-49). W 2021 roku średni czas oglądania telewizji znowu się skrócił. O 14 minut. Mimo to, jak wynika z badań telemetrycznych, statystyczny Polak w 2021 roku spędził przed ekranem wciąż sporo czasu: 4 godziny, 6 minut.
Reklama telewizyjna: największa wada to…
To, jak łatwo się domyślacie – koszty. Produkcja spotów reklamowych do telewizji pochłania nierzadko setki tysięcy złotych. Drugie tyle należy przeznaczyć na budżet kampanii reklamowej w telewizji. Długość reklamy i czas jej emisji decydują o cenie. Najdroższe reklamy telewizyjne emitowane są w prime-time, przed najbardziej popularnymi programami. Kosztują powyżej 50 tysięcy złotych netto za 30 sekund czasu antenowego.
Reklama telewizyjna: dla kogo?
Przede wszystkim dla najbogatszych firm, które stać na budowanie świadomości i budowania marki. Reklama telewizyjna nie służy do bezpośredniej sprzedaży.
Spoty reklamowe i billboardy sponsorskie
To najpopularniejsze rodzaje reklamy telewizyjnej. Kaizen Media produkuje oba formaty. Powyżej w tekście możecie obejrzeć nasz spot reklamowy do telewizji, jaki zrealizowaliśmy przed trzema laty dla Miasta Krakowa, z okazji przyznania naszemu miastu Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej.
Teraz chcemy Wam pokazać przykłady taniej reklamy telewizyjnej, jaką są billboardy sponsorskie:
Billboard sponsorski to świetna pierwsza i tania reklama telewizyjna. Trwa zaledwie 8 sekund, a jego koszt emisji jest o wiele tańszy od 30-sekundowego spotu.
Billboard sponsorski – poznaj wszystkie zasady!
Billboard sponsorski nie może mieć charakteru reklamy. Nie może zwracać się bezpośrednio do widza, reklamować danego produktu, zachwalać go. Nie można stosować w nim hasła reklamowego marki.
W treści billboardu sponsorskiego musi pojawić się słowo „sponsor” (dozwolone jego odmiany) lub napis „sponsor”, najlepiej przez cały czas trwania billboardu.
To tylko niektóre zasady, o których należy pamiętać przed przystąpieniem do realizacji billboardu sponsorskiego. Wszystkie zasady znajdziesz w Obwieszczeniu Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, regulującemu sponsoring audycji telewizyjnych: kliknij tutaj