Cena spotu wyborczego zależy od pomysłu zapisanego w scenariuszu. Najtańsze realizacje Kaizen Media kosztują poniżej 1500 złotych! Są to programowe animacje 2D.
Spot wyborczy to krótki film lub animacja, z przeznaczeniem do emisji w telewizji, ale obecnie przede wszystkim w Internecie (YouTube, Facebook). Jest używany przez kandydatów lub partie polityczne w trakcie kampanii wyborczej. Spoty wyborcze mają na celu ich promocję. Prezentują pomysł polityka lub ugrupowania politycznego na miasto/gminę/Polskę/Europę.
Ile kosztuje spot wyborczy?
Jak już wspomnieliśmy powyżej, cena spotu wyborczego zależy od pomysłu oraz budżetu. W różnych wyborach istnieją różne limity środków, jakie kandydat/partia mogą wydać na swoją promocję. Krótkie filmiki na Social Media, kręcone komórką każdy kandydat można zrobić za darmo. Jeśli jednak zależy nam na profesjonaliźmie, a zatem jakości warto zrobić to z zawodowcami.
Kaizen Media od lat realizuje multimedia wyborcze, takie jak oprawy konwencji czy spoty wyborcze. Te ostatnie mogą przybrać formę wideo lub animacji.
Cena spotu wyborczego jako animacji 2D to koszt poniżej 1500 złotych netto.
Droższe, z budżetem powyżej 3000 złotych netto są kreacje wideo (praca operatora, montaż), ale kandydat sam przynosi scenariusz.
Cena spotu wyborczego jako animacji 3D lub wideo, ze stworzonym przez nas scenariuszem to koszt powyżej 7000 zł netto. W zależności od liczby dni zdjęciowych ekipy, skomplikowania i zastosowanych efektów wizualnych.
Nowoczesna kampania wyborcza w Internecie wymaga różnych formatów multimediów. Kaizen Media produkuje spoty wyborcze zarówno w formacie poziomym 1920 x 1080 pikseli na YouTube czy stronę internetową, jak i w formacie pionowym 1080 x 1920 pikseli do zastosowania w Social Media (głównie Facebook). Przypominamy, że dla uzyskania poważnych zasięgów konieczne jest objęcie spotów wyborczych płatnymi kampaniami YouTube Ads czy Facebook Ads.
Spot wyborczy – cele
Główne cele spotów wyborczych to:
- Dotarcie do jak największej liczby wyborców: Spoty wyborcze są rozpowszechniane w różnych mediach, aby dotrzeć do jak największej liczby osób i przekazać im przekaz polityczny kandydata lub partii.
- Budowanie wizerunku kandydata lub partii: Poprzez spoty wyborcze kandydaci starają się kreować pozytywny wizerunek swojej osoby lub swojej partii, prezentując się jako kompetentni, odpowiedzialni i skuteczni liderzy.
- Perswazja i przekonywanie: Spoty wyborcze często zawierają argumenty i obietnice mające na celu przekonanie wyborców do poparcia konkretnej kandydatury lub programu politycznego.
- Mobilizacja wyborców: Spoty wyborcze mogą również służyć mobilizacji wyborców do udziału w wyborach poprzez zachęcanie ich do głosowania na konkretnego kandydata lub partię.