Spot reklamowy niezmiennie na czasie!

Spot reklamowy to tradycyjne narzędzie marketingowe, które ewoluowało wraz ze zmieniającą się technologią. Dzisiejsi klienci korzystają z multimediów na wielu platformach, spoty reklamowe mogą teraz dotrzeć do znacznie większej liczby osób niż w przeszłości. Znajomość różnych rodzajów spotów reklamowych może pomóc wybrać metodę, która najlepiej sprawdzi się w Twojej firmie. 

Czym jest spot reklamowy?

Spot reklamowy to reklama multimedialna emitowana w określonym czasie. Firmy same decydują, gdzie i kiedy chcą, aby ich reklama się pojawiła. Spoty reklamowe najpierw stały się popularne w telewizji, gdzie 30- i 60-sekundowe reklamy wyświetlały się w przerwach reklamowych. Teraz firmy prowadzą spoty reklamowe na kilku różnych platformach, aby poszerzyć swój zasięg do potencjalnych konsumentów.

Spot reklamowy Kaizen Media dla Miasta Krakowa

Cel spotów reklamowych

Celem spotów reklamowych jest promocja czegoś w określonym czasie i miejscu. Przedsiębiorcy wykorzystują spoty reklamowe w ramach swojej strategii marketingowej w celu wypromowania swoich produktów lub zwiększenia rozpoznawalności marki. Jednak zamiast wyświetlać te reklamy w dowolnym miejscu, firmy wyświetlają je w godzinach i miejscach, które są najlepsze dla dotarcia do pożądanych odbiorców.

Rodzaje spotów reklamowych

Spoty reklamowe pojawiają się teraz na wielu platformach, w tym:

Telewizja 

Telewizja na żywo pozostaje jednym z popularniejszych wyborów dla spotów reklamowych. Dzięki licznym kanałom telewizyjnym na żywo, firmy mają wiele możliwości dotarcia do określonej grupy odbiorców. Firmy mogą również zdecydować, czy chcą reklamować się odbiorcom lokalnym, czy krajowym.

Dzięki reklamom telewizyjnym firma ma kontrolę nad dokładną porą dnia, w której reklama jest emitowana oraz czy pojawia się w trakcie, przed lub po określonym programie. 

Na przykład widownia ogólnokrajowej gry sportowej prawdopodobnie różni się od odbiorców lokalnego kanału informacyjnego. Mała lokalna firma może uzyskać lepszy zwrot z inwestycji, wybierając miejsce reklamowe w lokalnym programie informacyjnym, podczas gdy duża firma produkująca odzież sportową wolałaby reklamować się wśród ogólnokrajowych odbiorców gry.

Spot reklamowy dla KMC-Services w kampanii YouTube Ads

Strumieniowe sieci treści

Podobne do reklam telewizyjnych na żywo są reklamy, które pojawiają się w sieciach z treścią strumieniową. Kanały strumieniowe cieszą się coraz większą popularnością, oferując własne, unikalne programy wraz z kanałami telewizyjnymi na żywo i zbiorami istniejących programów telewizyjnych. Chociaż nie każda platforma do przesyłania strumieniowego wyświetla reklamy, niektóre oferują użytkownikom opcję uruchomienia wersji swojej aplikacji z reklamami za obniżoną miesięczną opłatą.

Radio

Reklamy radiowe były prawdopodobnie pierwotnym źródłem spotów reklamowych. Podobnie jak w przypadku reklam telewizyjnych, firmy mogą wybierać programy lub pory dnia, aby wyświetlać spoty w określonych kanałach radiowych. Spoty radiowe są często tańsze w produkcji niż reklamy wideo i kosztują mniej w porównaniu z innymi platformami spotów reklamowych, co czyni je atrakcyjną opcją dla firm poszukujących opłacalnej strategii reklamowej.

Wideo onlinepotęga YouTube!

Największa platforma wideo świata YouTube wyświetla reklamy przed lub w trakcie wideo. W przeciwieństwie do reklam telewizyjnych i radiowych, użytkownicy mają czasami możliwość pominięcia reklamy po kilku sekundach. Jednak internetowe platformy wideo mają zaawansowaną możliwość kierowania spotów do określonej grupy odbiorców. 

Spot reklamowy Glon-Off w kampanii Facebook Ads

Aplikacje mobilne

Wiele aplikacji mobilnych zawiera również spoty reklamowe podczas korzystania z aplikacji. Na przykład gra mobilna może wyświetlać spot reklamowy za każdym razem, gdy użytkownik ukończy poziom. Podobnie jak w przypadku internetowych platform wideo, reklamy w aplikacjach mobilnych pozwalają firmom kierować reklamy do określonych odbiorców na podstawie danych konsumentów.

Jak długo powinny trwać spoty reklamowe?

Długość spotu reklamowego zależy od kilku czynników, m.in. nośnika, na którym reklamujesz, oraz odbiorców. 60-sekundowa reklama może działać w telewizji lub radiu, ale może być niepożądana w aplikacji mobilnej. Ogólnie rzecz biorąc, spoty telewizyjne, strumieniowe i radiowe trwają 30 lub 60 sekund. 

Wskazówki dotyczące korzystania z spotów reklamowych

Jeśli planujesz wykorzystać spoty reklamowe dla Twojej firmy, oto kilka wskazówek, które pomogą im odnieść sukces:

Przyciągnij uwagę szybko

Niezależnie od platformy, na której się reklamujesz, ważne jest, aby szybko przyciągnąć uwagę odbiorców. Masz tylko krótką okazję, by zwrócić uwagę widza i wprowadzić go do swojego przekazu marketingowego. Niektóre sposoby na przyciągnięcie uwagi odbiorców to użycie humoru, ekscytującej narracji lub przyciągających wzrok wizualizacji.

Zbadaj swoją publiczność

Spoty reklamowe są najskuteczniejsze, gdy trafiają do właściwych odbiorców. Przed uruchomieniem jakichkolwiek spotów reklamowych sprawdź swoich odbiorców. Dowiedz się, jakie programy telewizyjne lubią oglądać, gdzie mieszkają, jakie strony internetowe odwiedzają, z jakich aplikacji mobilnych korzystają lub jaki jest ich dochód rozporządzalny. Aby odkryć te informacje, możesz wysyłać ankiety, zwracać uwagę na to, gdzie konkurenci wyświetlają swoje spoty reklamowe lub korzystać z istniejących badań z innych działań marketingowych.

Śledź swoje wyniki

Za każdym razem, gdy Twoja firma promuje się spotem reklamowym, dobrze jest ocenić wynik. Dowiadując się, które z Twoich spotów reklamowych przyciągają najwięcej klientów lub które spoty reklamowe online użytkownicy najczęściej pomijają, możesz lepiej ulepszyć swoją strategię reklamową. Spróbuj uruchomić swoje spoty reklamowe w różnym czasie lub na różnych kanałach, a następnie porównaj wyniki.

Spot Kaizen Media promujący Europejską Stolicę Kultury Gastronomicznej 2019

Potęga 30-sekundowego spotu

Właśnie tym jest 30-sekundowy spot reklamowy – reklama trwająca 30 sekund, zarezerwowana na konkretną godzinę emisji telewizyjnej. Spoty mogą mieć różną długość od 15 sekund do 60 sekund lub dłużej. Długa reklama spotowa, czyli cokolwiek powyżej 40 sekund, przekazuje więcej informacji i ma więcej miejsca na kreatywność. Może to pomóc Twojej reklamie wyróżnić się spośród wszystkich innych reklam, które konkurują o uwagę.

Aby czerpać korzyści ze spotów musisz inwestować we  właściwe źródła. Krajowe spoty telewizyjne wyświetlają Twoją reklamę przed masową publicznością w wielu różnych częściach kraju. To świetnie, jeśli chcesz dotrzeć do całej populacji.

Na przykład: amerykańscy nadawcy ogólnokrajowi CBS, FOX i NBC docierają do ponad 300 milionów widzów. W społeczeństwie liczącym 330 milionów ludzi, to prawie wszyscy. Jednak koszty związane z tego typu reklamą są astronomiczne, co oznacza, że ​​jest ona dostępna tylko dla krajowych marek z ogromnymi budżetami reklamowymi.

Ile to kosztuje: kilka przykładów spotów telewizyjnych

Różne firmy telewizyjne pobierają różne stawki za różne czasy wyświetlania reklam. Stawki te są powiązane z liczbą widzów, których program może przyciągnąć. Im więcej widzów dociera do programu, tym wyższa cena spot. Ta metoda wyceny jest znana jako CPM, czyli koszt w dolarach za wyświetlenie reklamy przez 1000 osób.

Według Fit Small Business firmy zapłaciły od 5 do 34 USD CPM za lokalną reklamę telewizyjną i średnio 115 000 USD za krajowe 30-sekundowe spoty w 2019 r. Koszt 30-sekundowego spotu podczas Super Bowl to wzrost o 5,25 mln USD .

Back to Top
Close Zoom
Context Menu is disabled by theme settings.